Ambreiajul compresorului de clima sau ac auto

Compresoarele de aer conditionat se deosebesc constructiv de compresoarele cu clima automata prin modul de operare al fuliei care pune in functiune pistoanele. Ca principiu de functionare, la compresoarele cu a/c simplu, pistoanele cresc presiunea freonului spre a-i imprima o miscare continua in tubulatura de a/c, pistoanele fiind puse in miscare de o placa rotunda, rotativa, plasata axial, care impinge pistoanele cand se roteste, miscarea de rotatie venind de la fulia despre care vorbeam, ce primeste miscarea de la motor prin cureaua de accesorii, prin intermediul unui cuplaj cu frictiune, de tipul unui ambreiaj mecanic, din care cauza se numeste “ambreiaj compresor a/c”. Pe de alta parte, la sistemele cu clima automata, ambreiajul este intern, permanent conectat, si reglarea cantitatii de freon se face cu ajutorul unei electrovalvule, nu prin angajarea unui ambreiaj de compresor, ca la sistemele clasice. Cu cat turatia motorului creste, cu atat cantitatea de freon care circula in sistem creste, rezultatul fiind o imbunatatire a calitatii frigului la turatii ridicate, sau cand masina este in miscare. Evident daca ambreiajul se strica (cu sistem mecanic, sau cu electrovalvula de freon) freonul nu mai este antrenat in tubulatura, radiator si evaporator, ca urmare nu se mai raceste aerul in cabina automobilului. Ambreiajul de a/c poate fi defect datorita tolerantelor mari ale ambreiajului, distantele mai mari de 1 mm il fac sa patineze si sa se supraincalzeasca, in final se aud zgomote si se distruge. Pot fi sigurante sau relee defecte, poate unitatea de comanda (calculatorul) de clima la modelele mai noi, sau calculatioarele ventilatoarelor defecte, proba se face alimentand pe direct compresorul, si daca merge, e clar ca exista o cauza electrica, poate cablaj intrerupt, care trebuie remediata. Ambreiajul defect, de tip electrovalvula, arata ca este o obstructie in tubulatura de freon, si aceasta trebuie demontata si curatata, eventual “spalata” cu o solutie de “flushing”. Atentie la lipsa uleiului in “corpul” compresorului, acesta este un ulei special, nu intotdeauna compresorul are asa ceva, de nou, sau second hand, trebuie verificat, si inlocuit daca este contaminat

Mai toate masinile din ziua de azi sunt dotate cu sisteme de aer conditionat. Insa nu multa lume stie ca, pentru a functiona, o instalatie are nevoie de ulei special. Dar nu orice ulei…
Cea mai frecventa eroare care apare in timpul instalarii si intretinerii, alegerea gresite a uleiului pentru compresor, poate fi usor evitata. GTE REP CAR explica cum poate fi evitata aceasta eroare simpla, dar costisitoare.
Uleiul pentru compresor lubrifiaza si raceste piesele mobile ale compresorului si formeaza o pelicula intre cilindru si pistoane. Astfel, uleiul trebuie sa aiba capacitatea de lubrifiere, vascozitatea si miscibilitate corecte, fata de agentul frigorific.

Compresorul este inima sistemului de aer conditionat; jucand un rol important, daca acesta se defecteaza, sistemul nu va mai lucra. Cand apar defectiuni la compresor, acestea se pot dovedi costisitoare si laborioase. Asadar, cunoasterea cauzelor uzuale ale avarierii compresorului este indispensabila pentru service-uri si mecanici.
Utilizarea de uleiuri necorespunzatoare, precum uleiuri universale sau amestecuri de uleiuri duce inevitabil la blocaje si avarii, fiind a doua cea mai frecventa cauza de avariere a compresorului de aer conditionat.
Uleiurile universale, preferate de cele mai multe ori de atelierele auto, sunt uleiuri PAO a caror capacitate de lubrifiere, vascozitate si solubilitate fata de agentul frigorific sunt diferite de cele ale uleiurilor sintetice PAG. Vascozitatea diferita inseamna formarea unei pelicule de ulei mai subtiri intre cilindru si piston, iar solubilitatea redusa fata de agentul frigorific determina circularea insuficienta a uleiului reducand astfel lubrifierea si racind compresorul. Cel mai probabil, acestea vor cauza blocarea compresorului, reducand durata de de viata a acestuia.
Pentru a identifica tipul de ulei corespunzator, consultati intotdeauna eticheta de identificare a compresorului – aceasta este aplicata pe partea din spate sau laterala a compresorului.
Eticheta noua va indica si cantitatea de ulei disponibila in noul compresor. In unele cazuri aceasta poate diferi de specificatiile vehiculului, asadar verificati intotdeauna datele furnizate de producatorul auto.
Asigurati-va ca utilizati cantitatea optima de ulei
Cantitatea de ulei necesara pentru un sistem standard depinde de tipul compresorului si de constructia sistemului, si se calculeaza in functie de aceasta combinatie. Prea mult sau prea putin ulei poate reduce durata de viata a compresorului si influenta performanta de racire a sistemului.
Exemplu de distribuire a uleiului in sistemul A/C (valori de referinta variabile in functie de temperatura externa si sarcina motorului).
1. Dupa recuperarea agentului frigorific: La indepartarea agentului frigorific, se va extrage si o parte din cantitatea de ulei de compresor, evacuandu-se din sistem impreuna cu agentul frigorific. Este esential ca volumul uleiului care este extras in statia A/C, sa fie masurat cu precizie. Cantitatea extrasa trebuie adaugata in sistem cand se face completarea cu agent frigorific.
2. Dupa demontarea compresorului vechi: Scurgeti uleiul din compresor si masurati cantitatea. Consultati instructiunile de utilizare ale compresorului pentru procedura de scurgere a uleiului.

Sfaturi de instalare:
Daca sistemul a fost spalat cu agent frigorific: in marea majoritate a cazurilor, compresoarele DENSO originale sunt livrate cu cantitatea corecta de ulei, pentru tot sistemul si pot fi instalate direct. Rotiti compresorul in mâna pe toate partile pentru a distribui uleiul uniform. Astfel se pot preveni defectiunile cand compresorul incepe sa se miste la pornire.
Pentru unele aplicatii este necesara completarea cu ulei: De exemplu, unde exista un singur cod pentru sistemele Single si Dual ale evaporatorului sau cand cantitatea de ulei din noul compresor difera de specificatiile vehiculului. Verificati intotdeauna datele furnizate de producatorul auto pentru a confirma cantitatea optima de ulei. Nu adaugati niciodata uleiul direct in compresor, ci in condensator, filtrul uscator sau al doilea ciclu al evaporatorului.

Incarcare freon ac pentru automobile

Reparam compresoare si incarcam freon (R134-a) pentru instalatiile de aer conditionat ale tuturor automobilelor, la preturi incepand cu 100 RON. Diagnosticam cu kit ultraviolete pierderile de freon. Folosim echipament performant, automat, de golire freon (recuperare), vidare instalatie A/C, reincarcare freon si ulei. Freon auto de importator, pret rezonabil (marca ROBINAIR si BRAIN BEE Italia un echipament de reumplere cu freon, marca BOSCH Germania, trei echipamente functionale cu filtrele schimbate si reviziile efectuate). Acestea golesc freonul, cantaresc cantitatea extrasa, videaza, aditiveaza cu ulei, reincarca cu freon exact atat cat trebuie, conform catalog Autodata.

Pretul freonului este de 29 RON / suta de grame (de exemplu, max. capacitate freon la Opel Astra H = 450 grame, Audi A4 (2007) = 500 grame, VW Passat = 750 grame. Se foloseste si ulei special la reumplere freon (intre 50-150 grame), in functie de marca automobilului.

Pretul manoperei pentru incarcare freon, auto romanesti si straine = 50 RON fara TVA

De exemplu, pentru un Opel Astra H, reumplerea cu freon, 500 grame, pretul este: 50 RON manopera + 145 RON freonul + 15 RON uleiul = 210 RON

Igienizam instalatiile de ventilatie si A/C cu spray profesional sau spuma (pentru mirosul urat din habitat, cauzat de bacteriile, fungii, muschiul depus pe evaporator si filtrul de polen) = 80 RON

Preturile sunt fara TVA

Serviciul de incarcare freon in instalatia de aer conditionat auto este executat de personal calificat, folosind aparatura de ultima generatie.

Cum functioneaza incarcarea cu freon?
Oferim servicii complete de completare freon sau reancarcare freon pentru orice tip de masina.

Incarcare freon
1. Consultana de specialitate
Asiguram in mod gratuit consultana pentru a stabili ce tip de freon, cantitate / calitate a agentului sunt necesare pentru marca/modelul masinii la care se face incarcarea cu freon auto.

2. Curatarea si vidarea instalatiei folosind aparatura profesionala
Folosim aparatura de ultima generatie, semi-automata, care extrage freonul si uleiul (uzate) existente in instalatia de aer conditionat, urmând procedura de vidare a instalatiei in care se constata etanseitatea sistemului precum si daca exista pierderi de freon. Daca totul este in regula, urmeaza incarcarea cu freon si completarea uleiului.

3. Incarcare freon in instalatia de aer conditionat a masinii
Procedura completa ce presupune urmatoarele etape Рumplerea instalatiei cu cantitatea de freon recomandata de producator pentru modelul masinii, completarea cu cantitateta de ulei extrasa din instalatie la pasul anterior si verificarea presiunii ̨n instalatie. Un serviciu profesional realizat cu aparatura specializata, recomandat pentru orice tip de masina care nu prezinta defecte mecanice la instalatia de AC sau scurgeri de freon!

Pret incarcare freon clima constanta

In general, pretul de reumplere freon variaza intre 100 RON si 400 RON, functie de cantitatea de freon, si ulei, adaugata in instalatie. In detaliu, pretul per 100 grame de freon este 29 RON, pret ulei (special compresor Ester-100 si PAG-46) 100 grame este 15 RON, pret manopera (40 minute) = 50 RON fara TVA. Timpul de manopera este necesar pentru golire, vidare, constatare vid, reumplere cu freon si ulei. Documentatia folosita pentru tipul si cantitatea freonului, sau uleiului este updatata la zi. Cea mai redusa cantitate de freon este de 450 grame (VW Polo) si cea mai mare BMW seria5 (1000 grame minim).

Atentie la cei care incarca din butelii direct, cel mult monitorizate de manometru, dar fara cantar, fara pompa de vid, deci fara eliminarea completa a aerului sau umiditatii din interior, de fapt ei nu elimina aerul deloc, doar pun freon peste aerul din instalatie (aveti 5 litri de aer minimum in radiatoare si rezervorul dezumidificator, plus tubulatura) asa ca nu aveti nici o garantie privind timpul de viata al compresorului, incarcand freon in asemenea conditii precare. Aerul comprimat se transforma in umezeala (condens), filtrul dezumidificator are o limita de capacitate a condensului, asa ca plimbandu-se liber sub forma de emulsie prin sistem, apa si aerul, gripeaza compresorul, stiind ca apa nu e ca uleiul, gripeaza, nu unge. Atentie si la cantitatea de freon introdusa in sistem. Daca este prea mult, compresorul merge in suprasarcina si se distruge. Intrebati-va cunoscutii care au reparat la noi clima daca au fost cazuri nerezolvate, eu am satisfactia ca rata de succes este de 100% in acest domeniu, in cursul ultimilor 3 ani. De retinut ca daca aveti freon ramas in instalatie, il cantarim, il filtram si reincarcam, dvs. platiti doar cantitatea adaugata suplimentar, deci pretul final de multe ori este mai mic de 160 RON.

Revizii si reparatii ac auto in constanta

GTE REP CAR SERVICE va ofera urmatoarele servicii destinate intretinerii sau repararii instalatiilor de aer conditionat auto:

-recuperare freon; cantarire freon extras

-incarcare freon; dozare corecta cantitate freon

-stabilire cantitate si tip freon de injectat, conform documentatiei tehnice (Autodata, Workshop)

-detectare si reparare pierderi de freon; injectare solutii de contrast; test cu ochelari, aparat de detectare pierderi, ultraviolete

-reparare conducte sau radiatoare de aluminiu; sudura in AL sau sertizare furtune de joasa presiune

-inlocuire senzori de temperatura bord, senzori de presiune freon, motorase clapeti de aer, compresoare, condensoare

Service aer conditionat auto constanta

GTE REP CAR SERVICE, este, de cativa ani, un important reparator de instalatii de aer conditionat din Constanta, in domeniul auto fiind utila experienta dobandita in ultimii 13 ani de activitate.

Inlocuim compresoare de aer conditionat frecvent, si trebuie sa stiti ca simpla inlocuire nu reprezinta solutia pentru reabilitarea functiei de racire in habitatul automobilului pe timpul sezonului cald.

De ce? Pentru ca inlocuirea compresorul defect, fara curatarea instalatiei si eliminarea particulelor metalice, duce inevitabil la o noua avarie a compresorului, de cele mai multe ori, in primele 30 de zile de functionare, din experienta noastra.

Reziduurile metalice din tubulatura de freon, apar din cauza spargerii pistoanelor de aluminiu, sau din cauza uzarii “segmentilor” tip o-ringuri de teflon, mai rar din cauza rulmentilor axiali interiori distrusi, astfel se produce span metalic (resturi, aschii de metal), imprastiat in sistemul de a/c, in conductele in care se afla freon R134-A.

Curatarea instalatiei de reziduuri, presupune si inlocuirea filtrului de freon (desicant cu silicagel), uneori a evaporatorului din habitat, sau a radiatorului de a/c (numit condensor de freon), ca urmare costurile nu sunt mici, de cele mai multe ori depasind 1,000 lei.

Garantia compresorului, care in mod normal trebuie sa fie de 24 de luni, nu se mai acorda de catre furnizorii de piese de schimb, fara documentatie de service (deviz, factura) care sa confirme curatarea reziduurilor metalice.

Sfaturi intretinere aer conditionat auto

Vreau sa fac unele recomandari privind intretinerea instalatiilor de aer conditionat auto:

1. Verificati o data la un an umplerea corecta cu freon. Daca avem apa sau aer, chiar si 10-40% din volumul conductelor de a/c, compresorul se va distruge. Freonul in sine este o substanta uleioasa, noi injectam ulei suplimentar intre 50-150 grame, la incarcarea cu freon. Fara acest control periodic, fara completarea cu ulei, compresorul se poate gripa, pe masura ce apa sau aerul patrunde in sistem. Aerul patrunde pe la o-ringurile de imbinare intre conducte sau intre conducte, compresor, radiator, fisuri radiator, etc.

2. Este nevoie de instalatia a/c plina cu freon si iarna. Functia de dezaburire pentru parbriz, geamuri, luneta, de pe timpul iernii, foloseste aerul rece de la aerul conditionat, pentru condensarea aburului din habitat, cu pornirea implicita a recircularii aerului si a compresorului. Daca acesta functioneaza cu o instalatie insuficient umpluta cu freon, cu ulei, uzura accentuata in lipsa ungerii, scoate in timp scurt compresorul din starea de functionare, chiar si iarna.

3. Nu aveti incredere in oricine ca stie sa umple instalatia cu freon. Exista riscul ca unele ateliere sa neglijeze intretinerea tehnica a propriului stand de incarcare cu freon. Revizia periodica, inlocuirea filtrelor din aparat, costa undeva in jur de 2,000 lei, si ar trebui facuta anual, pentru a schimba filtrele echipamentului, sa nu permita reziduurilor captate de la alte masini, pe parcursul anului, sa fie incarcate in instalatia de a/c a masinii dumneavoastra. In plus, daca un cantar de freon este defect, o pompa de vacuum este defecta, sau compresorul echipamentului de incarcare freon este defect, masina dvs va primi cantitatea incorecta de freon, si compresorul se va distruge, se va bloca, se va gripa

4. Freonul poate fi fraudulos calitativ, neecologic, sau nefrigorific! Din dorinta de a creste profitul, unele ateliere folosesc propan sau amestec de hidrocarburi de tip butan, ca inlocuitor de freon R134-A! Atentie la eticheta! Daca prezinta avertisment de “inflamabil” probabil acesta nu este freon R134-A, care nu este inflamabil sau exploziv.