- Verificati o data la un an umplerea corecta cu freon. Daca avem apa sau aer, chiar si 10-40% din volumul conductelor de A/C, compresorul se va distruge. Freonul in sine este o substanta uleioasa, noi injectam ulei suplimentar intre 50-150 grame, la incarcarea cu freon. Fara acest control periodic, fara completarea cu ulei, compresorul se poate gripa, pe masura ce apa sau aerul patrunde in sistem. Aerul patrunde pe la o-ringurile de imbinare intre conducte sau intre conducte, compresor, radiator, fisuri radiator, etc.
- Este nevoie de instalatia A/C plina cu freon si iarna. Functia de dezaburire pentru parbriz, geamuri, luneta, de pe timpul iernii, foloseste aerul rece de la aerul conditionat, pentru condensarea aburului din habitat, cu pornirea implicita a recircularii aerului si a compresorului. Daca acesta functioneaza cu o instalatie insuficient umpluta cu freon, cu ulei, uzura accentuata in lipsa ungerii, scoate in timp scurt compresorul din starea de functionare, chiar si iarna.
- Nu aveti incredere in oricine ca stie sa umple instalatia cu freon. Exista riscul ca unele ateliere sa neglijeze intretinerea tehnica a propriului stand de incarcare cu freon. Revizia periodica, inlocuirea filtrelor din aparat, costa undeva in jur de 2000 lei, si ar trebui facuta anual, pentru a schimba filtrele echipamentului, sa nu permita reziduurilor captate de la alte masini, pe parcursul anului, sa fie incarcate in instalatia de A/C a masinii dumneavoastra. In plus, daca un cantar de freon este defect, o pompa de vacuum este defecta, sau compresorul echipamentului de incarcare freon este defect, masina dvs va primi cantitatea incorecta de freon, si compresorul se va distruge, se va bloca, se va gripa
- Freonul poate fi fraudulos calitativ, neecologic, sau nefrigorific! Din dorinta de a creste profitul, unele ateliere folosesc propan sau amestec de hidrocarburi de tip butan, ca inlocuitor de freon R134-A! Atentie la eticheta! Daca prezinta avertisment de „inflamabil” probabil acesta nu este freon R134-A, care nu este inflamabil sau exploziv.
Reparam compresoare si incarcam freon (R134-a) pentru instalatiile de aer conditionat ale tuturor automobilelor, la preturi incepand cu 100 RON.
Diagnosticam cu kit ultraviolete pierderile de freon. Folosim echipament performant, automat, de golire freon (recuperare), vidare instalatie A/C, reincarcare freon si ulei.
Freon auto de importator, pret rezonabil (marca ROBINAIR si BRAIN BEE Italia un echipament de reumplere cu freon, marca BOSCH Germania, trei echipamente functionale cu filtrele schimbate si reviziile efectuate).
Acestea golesc freonul, cantaresc cantitatea extrasa, videaza, aditiveaza cu ulei, reincarca cu freon exact atat cat trebuie, conform catalog Autodata.
Pretul freonului este de 29 RON / suta de grame (de exemplu, max. capacitate freon la Opel Astra H = 450 grame, Audi A4 (2007) = 500 grame, VW Passat = 750 grame.
Se foloseste si ulei special la reumplere freon (intre 50-150 grame), in functie de marca automobilului.
Pretul manoperei pentru incarcare freon, auto romanesti si straine = 50 RON fara TVA.
De exemplu, pentru un Opel Astra H, reumplerea cu freon, 500 grame, pretul este: 50 RON manopera + 145 RON freonul + 15 RON uleiul = 210 RON
Igienizam instalatiile de ventilatie si A/C cu spray profesional sau spuma (pentru mirosul urat din habitat, cauzat de bacteriile, fungii, muschiul depus pe evaporator si filtrul de polen) = 80 RON
Preturile sunt fara TVA.